Pay-per-click je v současnosti často užívaným typem internetové reklamy. A je k tomu i důvod. Přeci jen, je poměrně účinný při lákání nových návštěvníků webových stránek dané firmy, a tedy i potenciálních zákazníků. A jelikož čím větší množství návštěvníků daná internetová stránka má, tím je pravděpodobnější, že si některý z nich něco koupí, je jasné, že se zvyšuje i celkový zisk. A to je hlavním cílem.
Avšak otázkou je, kam tuto reklamu umístit. To je totiž klíčové k tomu, aby byla skutečně úspěšná. Přeci jen, pokud ji dáme na web, který prakticky nikdo nenavštěvuje, nemůžeme čekat závratné výsledky.
I z toho důvodu jsou často využívány k tomuto účelu nejrůznější vyhledávače. Ideální jsou samozřejmě ty nejpoužívanější. A tím je v naší republice Seznam. Je tedy pochopitelné, že je i Seznam PPC reklama celkem dost rozšířená. Vyplatí se ale skutečně ve všech případech?
Zde je nutné zvážit několik faktorů. Tím nejdůležitějším je výrobek, který prodáváme, případně zaměření firmy, a z toho vyplývající cílová skupina zákazníků. Například mladí lidé mnohem častěji používají například Google, zatímco starší spíše zůstávají věrni Seznamu.
Dále si musíme říct, zda se chceme zaměřit čistě jen na český trh, nebo zda chceme pokrýt i ten zahraniční. V tom případě se totiž vyplatí spíše nákupy Google virtuálního prostoru než toho na Seznamu.
Je samozřejmě možné oba zkombinovat, nebo i více. Zde záleží především na finančních možnostech dané firmy. Avšak je nutné si uvědomit, že by snadno mohlo dojít k překrytí zákazníků, a to není dobré. Je tedy nutné investovat i do reklamy rozumně.
I toto je důvod, proč mnoho majitelů firem zaměstnává specialisty v oboru marketingu, případně si jejich služby najímá. Přeci jen se to vyplatí, pokud chtějí ve tvrdém tržním prostředí skutečně uspět a mít co nejvyšší zisk. A to je, jak již bylo řečeno, tím hlavním cílem každé firmy.