Kolik jen lidí doplatilo na důvěřivost a podepsalo něco, co si ani pořádně nepřečetlo. Bohužel málokdo ví, že samotná smlouva je pouhá část a druhou tvoří poměrně o dost silnější složka, kde jsou zaznamenány všechny důležité a podstatné věci. Je pravdou, že pouze malá část žadatelů a zákazníků tyto materiály ve skutečnosti čte, ačkoliv na konci je kolonka s podpisem, který schvaluje seznámení s podmínkami, za kterých se smlouva uzavřela. Mohou být v tištěné podobě. Pokud se smlouva uzavírá na dálku, je to většinou skrze internet, tak bude nutností zaškrtnout políčko, že s podmínkami prodeje, nákupu, zápůjčky nebo dalšími náležitostmi souhlasíme. Bez souhlasu se nejspíš nedostaneme vůbec nikam.
Internetový obchod
Povinností prodávajícího je podat kupujícímu veškeré informace o prodeji. Kupující by si měl ve svém zájmu důkladně přečíst Všeobecné obchodní podmínky a poté teprve zaškrtnout políčko, které je souhlasem. Obchodník splnil své zákonné povinnosti, tak jak mu je stanovuje občanský zákoník.
Co by měly podmínky obsahovat:
– Údaje o prodávajícím – je zde uvedený kontakt na osobu, která zodpovídá na zboží nebo služby.
– Popis procesu uzavření smlouvy a vše následující ohledně prodeje
– Vše o ceně služby nebo zboží a také o následné dopravě a jejích nákladech.
– Platební a dodací podmínky.
– Možnost kupujícího odstoupit od smlouvy a za jakých podmínek, vše o poměrné části platby a případný formulář na vyplnění.
– Uplatnění práva, pokud dojde poškozené nebo jinak znehodnocené zboží.
– Jak vyřizovat reklamaci.
– Způsob jak se mimosoudně vyrovnat.
– Informace, která se týká ochrany osobních údajů, v podstatě je to souhlas, že se mohou zpracovat tyto citlivé údaje.
Existují ještě další možnosti doplnění, ale i tak je již patrné, že jsou velmi důležité. Tyto podmínky musí v podstatě obsahovat zboží nebo službu co se prodává a nabízí, komu se to bude doručovat a jakým způsobem se bude daná věc prodávat.